Bölcsődei nyílt napjaink 2025-ben
                                                                 Kérjük, telefonon vagy e-mailben jelezzék részvételi szándékukat!

Leányka tagbölcsőde

Leányka tagbölcsőde

2025. május 05. 15:30-16:30
2025. május 06. 10:00-11:00
leanyka@bolcsode22.hu +36 (1) 482-0053 1221 Bp. Leányka utca 40/a
Rózsakert tagbölcsőde

Rózsakert tagbölcsőde

2025. május 09. 15:30-16:30
2025. május 12. 10:00-11:00
rozsakert@bolcsode22.hu +36 (1) 362-6008 1223 Bp. Rákóczi út 18.
Szeretettel várjuk a bölcsődéink iránt érdeklődő, jelentkezni szándékozó családokat tájékozódásra, ismerkedésre, közös játékra.
Napraforgó tagbölcsőde

Napraforgó tagbölcsőde

2025.05.08. 15:30-16:30
2025.05.09. 10:00-11:00
napraforgo@bolcsode22.hu +36 (1) 207-5580 1225 Bp. Bartók Béla út 4.
Mocorgó tagbölcsőde

Mocorgó tagbölcsőde

2025. május 07. 15:30-16:30
2025. május 08. 10:00-11:00
mocorgo@bolcsode22.hu +36 (1) 424-5491 1222 Bp. Vöröskereszt utca 13.
Zöldike tagbölcsőde

Zöldike tagbölcsőde

2025. május 05. 10:00-11:00
2025. május 06. 15:30-16:30
zoldike@bolcsode22.hu +36 (20) 2712288 1223 Bp. Terv utca 14/a

Nyári szünet 2025

Tisztelt Szülők!
Tájékoztatom Önöket intézményünk 2025. évi nyári zárásának ütemezéséről.
Üdvözlettel:
Csepeliné Faragó-Tóth Gabriellaintézményvezető

  Nyílt napok a tagbölcsődékben 2024

Kedves Szülők!

Az Egyesített Bölcsőde az idei évben is megrendezi nyílt napjait.

Zöld Minősítés Díjat nyert az
Egyesített Bölcsőde


Nekünk fontos a környezettudatosság, hogy minél zöldebb és fenntarthatóbb világban éljünk.
Büszkék vagyunk arra, hogy munkánk és törekvéseink következtében magunkénak tudhatjuk a Zöld Minőség Díjat!
Mindent megteszünk a jövőben is, hogy munkánkat a lehető környezetbarátabb feltételek mellett végezhessük!

 

Nyári szünet

Az Egyesített Bölcsőde 2024. évi nyári zárása

Tisztelt Szülők!

Tájékoztatom Önöket intézményünk 2024. évi nyári zárásának ütemezéséről.

Üdvözlettel:
Csepeliné Faragó-Tóth Gabriella
intézményvezető

"A Jövő zöld generációjáért díj 2023"

A Fiatal Családosok Klubja és a Zöld Követ Egyesület a Környezetvédelmi Világnap alkalmából környezetvédelmi pályázatot hirdetett meg azon pedagógusok számára, akik munkájukkal, életszemléletükkel a társadalmi, ökológiai és gazdasági fenntarthatóság fontosságát közvetítik.

Intézményünk kisgyermeknevelő pedagógusai, Csepeliné Faragó-Tóth Gabriella intézményvezető és Sárhegyi Hajnalka bölcsődevezető közös pályázata Különdíjban részesült, elismerve ezzel a fenntartható fejlődést szolgáló nevelés-oktatás területén tanúsított kimagasló munkájukat és a felnövekvő generációt inspiráló környezetvédelmi aktivitásukat.

Szívből gratulálunk a "A Jövő zöld generációjáért díj 2023" pályázat Különdíjának elnyeréséhez, és további sok sikert kívánunk!

 

Hírek, események

  Nyílt napok a tagbölcsődékben

Kedves Szülők!

Az Egyesített Bölcsőde az idei évben is megrendezi nyílt napjait.

Szeretettel várjuk a bölcsőde iránt érdeklődő, bölcsődébe jelentkezni szándékozó családokat ismerkedésre, tájékozódásra, közös játékra!

Nyári zárás_2023

DigiMini1 kutatás- Mit gondolnak az óvodások a „kütyüzésről”?

A DigiMini1 kutatás alapján elmondható, hogy az intézményekben (a mintában szereplő óvodák mintegy 40%-ban) elsősorban (vagy kizárólag) szemléltetésre, az előírt témák illusztrálására használják az okoseszközöket, az internetet, ennek lehetséges oka elsősorban az eszközhiány, a megfelelő pedagógus-továbbképzések hiánya.Interaktivitás, a gyermekek bevonása digitális tevékenységekbe nagyjából minden ötödik óvodában fordul elő, minden tizedik óvodában pedig fejlesztő alkalmazásokat is használnak. Az online világ lehetőségeivel tisztában levő és egyben valóban innovatív óvodapedagógusi tevékenység azonban ritka.

A kutatás részeként drámapedagógiai módszerek alkalmazásával fókuszcsoportos kutatásra került sor, ezzel a módszerrel az óvodáskorú gyermekektől is értékes információkat lehet gyűjteni, akiket kérdőíves kutatással vagy interjúzással még nem lehet szóra bírni.

A kutatók a gyermekeket egy fiktív környezetbe helyezték, ahol egy mesebeli ország királya nehéz döntés előtt áll, mert az országában eddig még nem jelentek meg a „kütyük”, és döntenie kell arról, beengedje-e őket vagy sem, és ha igen, milyen szabályok mellett. A vizsgálatot végző kutató helyezkedett a mese egyes szereplőinek helyzetébe, majd a gyermekek tanácsadóként mondhatták el nekik a véleményüket. Ezt követően megvizsgálták, hogyan változtatja meg az országot a kütyük megjelenése, ki hogyan viselkedik az utcán. Majd a király óvodáskorú fia saját eszközt szeretett volna, és a gyermekek újra tanácsadóként segíthettek a királynak, hogy mit akar a fia, miért akarja, és ő szülőként mit csináljon ebben a helyzetben. Ezt követően a kiskirályfi kölcsönkapta az apja telefonját és azzal ment be az óvodába. Ezúttal a facilitátor a kiskirályfi szerepébe lépett, és a gyermekek az óvodapedagógusok szerepébe kerühettek, akiknek valamit kezdeniük kell a „mobilozó” gyermekkel.

Végül a játékot egy reflektív beszélgetéssel zárták, hogy nekik, mit szabad otthon és az óvodában és mit nem, illetve milyen javaslataik lennének a felnőttek számára.

A fókuszcsoport során a gyermekek így nem csak saját szemszögükből, hanem a szülők és az óvodapedagógusok szemszögéből is megfogalmazhatták az okoseszközökkel és az internettel kapcsolatos gondolataikat.

 

Az óvodapedagógusok tapasztalatai szerint az okoseszköz-használat szülői mintái gyakran valamiféle feszültséget jeleznek, a szülőkre pedig szinte egyöntetűen a kommunikáció- és kontrollhiányos magatartás a jellemző. A tiltás elvétve fordul csak elő, és az aktív résztvevő szülői magatartás sem jellemző. 

A kutatás összefoglalója itt elérhető: https://digitalisgyermekvedelem.hu/digimini1/

Vissza