Bölcsődei nyílt napjaink 2025-ben
                                                                 Kérjük, telefonon vagy e-mailben jelezzék részvételi szándékukat!

Leányka tagbölcsőde

Leányka tagbölcsőde

2025. május 05. 15:30-16:30
2025. május 06. 10:00-11:00
leanyka@bolcsode22.hu +36 (1) 482-0053 1221 Bp. Leányka utca 40/a
Rózsakert tagbölcsőde

Rózsakert tagbölcsőde

2025. május 09. 15:30-16:30
2025. május 12. 10:00-11:00
rozsakert@bolcsode22.hu +36 (1) 362-6008 1223 Bp. Rákóczi út 18.
Szeretettel várjuk a bölcsődéink iránt érdeklődő, jelentkezni szándékozó családokat tájékozódásra, ismerkedésre, közös játékra.
Napraforgó tagbölcsőde

Napraforgó tagbölcsőde

2025.05.08. 15:30-16:30
2025.05.09. 10:00-11:00
napraforgo@bolcsode22.hu +36 (1) 207-5580 1225 Bp. Bartók Béla út 4.
Mocorgó tagbölcsőde

Mocorgó tagbölcsőde

2025. május 07. 15:30-16:30
2025. május 08. 10:00-11:00
mocorgo@bolcsode22.hu +36 (1) 424-5491 1222 Bp. Vöröskereszt utca 13.
Zöldike tagbölcsőde

Zöldike tagbölcsőde

2025. május 05. 10:00-11:00
2025. május 06. 15:30-16:30
zoldike@bolcsode22.hu +36 (20) 2712288 1223 Bp. Terv utca 14/a

Nyári szünet 2025

Tisztelt Szülők!
Tájékoztatom Önöket intézményünk 2025. évi nyári zárásának ütemezéséről.
Üdvözlettel:
Csepeliné Faragó-Tóth Gabriellaintézményvezető

  Nyílt napok a tagbölcsődékben 2024

Kedves Szülők!

Az Egyesített Bölcsőde az idei évben is megrendezi nyílt napjait.

Zöld Minősítés Díjat nyert az
Egyesített Bölcsőde


Nekünk fontos a környezettudatosság, hogy minél zöldebb és fenntarthatóbb világban éljünk.
Büszkék vagyunk arra, hogy munkánk és törekvéseink következtében magunkénak tudhatjuk a Zöld Minőség Díjat!
Mindent megteszünk a jövőben is, hogy munkánkat a lehető környezetbarátabb feltételek mellett végezhessük!

 

Nyári szünet

Az Egyesített Bölcsőde 2024. évi nyári zárása

Tisztelt Szülők!

Tájékoztatom Önöket intézményünk 2024. évi nyári zárásának ütemezéséről.

Üdvözlettel:
Csepeliné Faragó-Tóth Gabriella
intézményvezető

"A Jövő zöld generációjáért díj 2023"

A Fiatal Családosok Klubja és a Zöld Követ Egyesület a Környezetvédelmi Világnap alkalmából környezetvédelmi pályázatot hirdetett meg azon pedagógusok számára, akik munkájukkal, életszemléletükkel a társadalmi, ökológiai és gazdasági fenntarthatóság fontosságát közvetítik.

Intézményünk kisgyermeknevelő pedagógusai, Csepeliné Faragó-Tóth Gabriella intézményvezető és Sárhegyi Hajnalka bölcsődevezető közös pályázata Különdíjban részesült, elismerve ezzel a fenntartható fejlődést szolgáló nevelés-oktatás területén tanúsított kimagasló munkájukat és a felnövekvő generációt inspiráló környezetvédelmi aktivitásukat.

Szívből gratulálunk a "A Jövő zöld generációjáért díj 2023" pályázat Különdíjának elnyeréséhez, és további sok sikert kívánunk!

 

Hírek, események

  Nyílt napok a tagbölcsődékben

Kedves Szülők!

Az Egyesített Bölcsőde az idei évben is megrendezi nyílt napjait.

Szeretettel várjuk a bölcsőde iránt érdeklődő, bölcsődébe jelentkezni szándékozó családokat ismerkedésre, tájékozódásra, közös játékra!

Nyári zárás_2023

DigiMini kutatás – Változó gyermekek

Az új médiakörnyezet új kihívásokkal szembesít bennünket a gyermekek online védelme területén is. A médiaeszközök önálló használata egyre fiatalabb korban kezdődik, egyre több gyermek rendelkezik saját okoseszközzel.

A mai óvodások számára feltehetően a felnőtté válás egyik, ha nem a legfontosabb kulcseseménye a mobiltelefon és internet birtokba vétele, a saját eszköz, ami ott van a tinédzsereknél és a felnőtteknél egyaránt, ami az ovisok számára a vágy „titokzatos tárgya”, de amely egyszersmind aktuális ellenség is, hiszen bizonyos fokig elszakítja őket a nagyobb testvérektől és – főleg – saját szüleiktől.

A kora gyermekkori nevelésnek választ kell adnia a digitalizációval összefüggő komplex problémákra is, hiszen a gyermekek születésük óta a digitális médiakörnyezetben élnek; a kérdés az, hogyan lehet – az életkori sajátosságokat, az óvodai adottságokat és a megváltozott otthoni környezetet is figyelembe véve – felkészíteni a felnőtteket – szülőket és óvodapedagógusokat – a digitalizációval összefüggő fejlesztés-nevelési, pedagógiai kihívásokra. A tiltás soha nem lehet megoldás. A megoldás a tudatos, biztonságos, védett használatban rejlik.

A Digitális Gyermekvédelmi Stratégia keretében 2022-ben elvégzett kutatás során az óvodapedagógusokkal és óvodavezetőkkel készültek interjúk. A kutatás célja az volt, hogy feltárjuk, hogyan lehet támogatni az óvodákat és az óvodapedagógusokat abban, hogy – a családokkal együttműködve – felkészítsék a gyermekeket a digitális környezet lehetőségeire és kockázataira. Ezekből az interjúkból az is kiderült, hogy az óvodás csoportok összetétele megváltozott, más típusú gyermekek érkeznek az intézményekbe, mint évekkel ezelőtt. Sokkal több nehézséggel kell az óvodapedagógusoknak szembe nézniük. Ezek közül néhány:

  • Jellemző a beszoktatáskori önállóság nagyfokú elmaradása, gyakori a szobatisztaság teljes, illetve részleges hiánya.
  • Az óvodapedagógusok szocializációs és alapvető étkezési nehézségekről számolnak be, nem tudják megfelelően használni a gyermekek az evőeszközöket.
  • Jelentősen megnőtt a korai óvodáskorú (3-4 éves) gyermekekre vonatkozó szakértői vizsgálatkérések száma, megnőtt a beilleszkedési, tanulási -és magatartási zavarral (BTM) diagnosztizáltak, és szignifikáns módon emelkedett a sajátos nevelési igényű (SNI) gyerekek, sőt az eltérő fejlődésű gyermekek száma is.
  • Megkésett beszédfejlődés, kommunikációs nehézségek a beszédészlelés és beszédértés elmaradása, mindezt a kötelező, háromévesek körében végzett logopédiai szűrővizsgálatok adatai -Kommunikatív Fejlődési Adattár (KOFA)- is alátámasztják.
  • A gyermekeket:
  • a figyelem, és a koncentráció nagymértékű csökkenése,
  • a türelmetlenség,
  • a kisebb monotóniatűrés,
  • a régebben ilyen mértékben ismeretlen indulatosság, konfliktusok generálása és
  • nagyfokú hangosság jellemzi.
  • Nem szárnyal a fantáziájuk, mivel sokat ülnek képernyő előtt.
  • Megfigyelhető a kézügyesség romlása is.
  • Érzékelhető a mesedeficit, ölbeli játékok, ringatók elmaradása, az együtt játszás hiánya.
  • Megváltozott a gyermekek mesékhez való viszonya is a televíziós és internetes mesenézés, valamint a hangoskönyvek miatt.
  • Az óvodapedagógusoknak több eszközt kell bevetniük, hogy fenntartsák a figyelmet, és „ingergazdagabbá” tegyék a meséket (dramatizálás, bábok, eszközök használata stb.)

 

Az eredményekről bővebben a kutatás összefoglalójában: https://digitalisgyermekvedelem.hu/digimini2/

Vissza